lördag 23 mars 2013

Fler auktionsfröer!

Utöver de fröer jag nämnde i förra posten så har jag nu vunnit några fler auktioner. Det är ett väldigt bra sätt för att få tag på spännande fröer med lite annorlunda framtoning för en billig slant. För de som undrar vann jag även den lila moroten!

"Frilandsgurka" kallas den här rätt och slätt. Jag och brodern min letade efter en enkel gurka som man kan odla på friland, så den känns väldigt lämplig.

Dvärgbönan "Purple Queen" ser väldigt spännande ut, det är något visst med lila odlingar, inte sant? Fast när jag föreslog för min bror att vi skulle börja färgkoordinera odlingarna så tittade han långt på mig och sade sedan glatt "Okej, nästa år!"

"Japansk jättesenap" verkade som ett bra komplement till matlagningen, särskilt när man äter så mycket asiatiskt betonat som vi gör här hemma!

Och sist, men inte minst det jag är mest nyfiken på, "Virginiatobak". Skall hålla skadedjur borta och dessutom få att fixa lite rökbar tobak av. Det känns som enbart en vinstsituation om vi lyckas odla fram något av det!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar